Lil HerO - Muhammad Rayyan

Lilypie First Birthday tickers

Fara & Addin's Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, January 18, 2010

I'm HapPy...HaPpY..HaPpy

Happynye..yup I'm very2 happy today. Even though ade jugak yang nak spoilkn mood keje ari Isnin aku kan. Nak tau ke aku happy sebab pe? ehehehe...

Aku happy sebab kuar dari "kepompong"..ehehehe..macam rama2 plak kan??? Lebey kurang ar..dapat sayap utk terbang. ehehehehehe

Ni sume rezki baby..Alhamdulillah..

How to start ek..Kronologinya camnila :

Pagi Isnin aku telah dispoilkan oleh sumone yang kononnye tend to be so called "professional" tapi penuh dengan hasad dengki..My laptop mengalami masalah wireless connection. Aku dh suh technical team check sorang2 K! Wat pengetahuan korang walaupun aku ni name jek Training Executive, my workstation nun jauh di bhgn recep yek. Kononnye senang nak monitor kuar masuk trainee..Yup, It's true..aku leh la nengok trainee yg masuk kelas lmbt..bukan trainee jek lmbat, staff pun de gak masuk lmbat termasukla yg "tutt" tu..ade aku kesah ko masuk lmbt? pernah aku report ngn bos ko yg ko masuk lmbt?..penat dh wey nak menipu bg pihak ko..kadang2 kantoi gakkn??!!....

OK, continue...disebabkan xde internet connection susah gakla aku nak wat keje, bukannye ade kabel network pun. Tempat recep yang maha besar tu aku kongsi ngn one staff from same department..Technical tu dh try mcm2, tp lom ade solution terdekat. Die kate pkaila dlu kabel network dlm blik training..for temporarily..

And the issue pun arise..hr jupe aku pagi td ckp pasal ni..Wutta???..isu cam bdak kecik s*#l...disebabkan aku pindah tempat tu utk sementara waktu susahla aku nak nak pickup phone n buka pintu (yang konon2 nye canggih tu). I'm pregnant Ok n u expect me to run utk pickup the phone yg jauh dr blik training tu??!!..WTH..WTF..pastu, ade lgla isu2 yang merapu n merapik..yerla, org dh dengki, mcm2 la kuar..Pastu hr pun antarla email n seek solution from my bosses n cc to me..then, bru ku tau sape yg "baik hati" sangat tu..urmm...ayat yang ridiculous n tak masuk akal: "I was told that she can't answer phone due to pregnancy, if that is so, I hope a letter from doctor has appended to HR."..kecoh s*#l...sape yg "pandai" sangat reka cipta fitnah camtu..Owh, lupe plak.."Politik" ofis ek..yup, dat's the rite word..so far..

Dear..tak susahkan nak tanye aku yg "dekat di mata, jauh di hati" ni..directly. Tanyela bebaik, nape dok blik training ni? nape tak dok luar?..or simply said camnila.."ko kan di bayar untuk jadi recep, dudukla depan.."..Ini tak..hujan takde..ribut xde, kuar statement camni plak: "I am informing you this as my first step of handling issues before I proceeds to the next level- if there is no change. "..walawey..ko ckp ngn aku pun tak..sesuka ati jek nak menghukum..ingat pangkat ko bleh wat sesuka ati ke?..Dgn org lain, bleh plak ko tanye opinion diorang kn..aku ni yg kt "depan" mate ko jek, bleh wat dek..nape?? ko dh xde mulut ke? ape yg ko tak puas ati sangat ek?? pelik aku??

Walaupun aku sedey, sehingga tak mampu nak menangis pun..yerla, ade jugak umat Islam yg berhati busuk sebegitu..Tapi, aku masih ingat Allah..n ingat pesan mak aku..:"Biarlah orang yang buat kita, jangan kita yang buat dia..Tuhan tu Maha Adil."..

Apepun, mood aku ade up sketla pastu bile dpt satu panggilan. Alhamdulillah..rezeki tahun 2010, rezeki suami n rezeki baby...

Apepun, buat manusia "tut"..aku dh ampunkan dosa2 ko pun, tak kisah la ko nak mengaku ke tak aku sedare ko kn..cume yang tinggal lagi dosa2 ko ngn tuhan jek.

Apepun, aku happy sangat ape yang dh berlaku ni..

Kesimpulannya; ade mulut cakap dpn2, jangan berani cakap belakang jek; jangan konon2 nye nak jd professional, tapi yang ado; don't simply trust anybody..

p/s: Entry kali ni penuh dengan emosi, maaf di atas kekasaran bahasa.

2 comments:

Anonymous said...

wah, fara... sedeynya aku baca cite ko nih -maanick-

miss blur said...

thanks maa...xpela, wut comes around goes around:)