Lil HerO - Muhammad Rayyan

Lilypie First Birthday tickers

Fara & Addin's Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, August 12, 2009

Batuk Oh Batuk!

Urmm..tak selsesanye. Dari last week lagi saya dah batuk2. huhuhuhu..Sampai cedera anak tekak saya.

Oleh kerana dah tak tahan sangat, ari Isnin yang lalu saya pun pegila ke sebuah klinik area sri serdang. Doktor tu bagi ubat batuk (cecair), ubat batuk (pil), ubat tahan sakit, ubat tekak and antibiotik = RM30. Sempatlah juga saya tanye kat doktor tu, ubat batuk ni mengantukkan tak. Maka derngan confidentnye doktor kata, tak mengantuklah.

Oleh kerana mase tu lunch, saya stopla sekejap kat McDonald's untuk beli my lunch. Pikir punye pikir, last2 saya beli Mc Value Lunch set nugget. Blehla tu, asalkan ade sumthing untuk alas perut sebelum makan ubat2 tu.

Sampai jek kat opis, aku trus makan nugget. Punyela tak sabar nak makan ubat. Nak cepat sembuhla katakan. Yerla, cik abang dah risau. Satu persatu pil aku keluarkan. Dengan membaca Bismillah, aku pun ngapla ubat2 tu. Last sekali, dua sudu ubat batuk.

Penangannye memang mengagumkan, mata aku dah mula layu, kaki aku dah mula kebas2. OMG, how Im gonna drive home ni? Dahla ujan lebat ari tu. Takpe2, jangan risau. Saya dengan yakinnye, memfokuskan diri untuk drive. Bahaya tu, lelap sket jek leh terbabas tu.

Anyway, Alhamdulillah..sampai jugak saya kat umah. Sempat jugak saya buat kerja2 rumah, cume paling tak larat nak masak. ehehehe..cian cik abang. Kene makan megi malam tu.

Hopefully, batuk saya akan sembuh dalam minggu ni jugak. Tak sabar nak g hunny moon lagi kat PD. Oooops, kantoi plak.

No comments: