Lil HerO - Muhammad Rayyan

Lilypie First Birthday tickers

Fara & Addin's Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, January 30, 2010

Gastrik Oh Gastrik....

Gastrik tu ape ek?

Kalo nak tau, gastrik atau dalam terma perubatannya Penyakit Peptik Ulser adalah sekumpulan penyakit yang disebabkan oleh asid di dalam sistem penghadaman perut yang boleh merosakkan dinding perut.

Gastrik kerap berlaku sekiranya perut dalam keadaan kosong dan pesakit juga kebiasaannya mengalami pedih hulu hati. It's really-really hurt tau. Trust me! Ia akan diikuti dengan muntah-muntah, rasa sebu di bahagian perut dan sendawa.

So, kalo anda di luar sana ada mengalami simptom2 seperti di atas, silalah dapatkan khidmat dan nasihat doktor dengan segera ek.

Why Im so concern 'bout this??

Urmm..aku jua telah diserang gastrik. huhuhu. Pelik tak bagi ibu mengandung diserang gastrik? Bagi aku pelikla jugak. Yerla, macam mane aku (seorang pelantak) bleh kene gastrik. Hanya disebabkan miss one time dinner jek (akibat tertido menunggu hubby), terus jadi cenggini. huhuhuhu..Poor mama, poor baby...

Tapi, setelah digoogle2 dalam forum itu-ini, website itu-ini..gejala ini memang bese bagi ibu mengandung. Mana taknya, makan untuk 2 orang kan. ehehehe. So, next time walau macam mana penat sekalipun memang kene makan jugak. Sedikit tapi kerap. It's a must.

And jangan lupe plak, ubat yang doktor bagi tu ek. Tu pun kene mam jugak (aku pun kadang2 miss.ehehehe)

1 comment:

m@Ri@ said...

em sy sll kena gastrik..tak besh..